Baju Muslimah Kanak-kanak

AFB Feeds

Malas nak taip balik. Baca jer lah status ni. Apa? tak nampak. Ok lah...dengan rajin aku taip balik. Apa yang mahalnya? 1) Nasi lem...

Mahalnya makanan kat Kantin Sekolah!!!

/
36 Comments


Malas nak taip balik. Baca jer lah status ni. Apa? tak nampak. Ok lah...dengan rajin aku taip balik. Apa yang mahalnya?

1) Nasi lemak bodo ngan sambal ayam (tak der telur, kacang, timun dan ikan bilis) RM2.00
2) Meehoon sup bodo (tak der daun sup, daun bawang dan ayam/daging carik) RM1.00
3) Vitagen, Calsiyum dan Air sirap RM1.00
4) Kuih muih yang comel lote 40 sen seketul

Yang lain² aku tak tau. Kalau macam ni belanja 3 hinggit pon tak cukup. Smalam ada keluar berita pasal kenaikan harga makanan kat kantin sekolah nih. Katanya kementerian masih tak terima aduan dari cikgu/ibu bapa pasal kenaikan harga makanan kat kantin ni. Nak kena ada aduan baru nak check yer.

Kesan kenaikan harga barang, suma benda pon effect gak. Alahaiiiii...bebudak makan banyak mana lah sangat kan. Yang sedihnya, masa kat kantin skolah hari tu. ada budak ni tak tau harga nasi lemak tu rm2. Dia bagi singgit kot. Kebetulan aku ada, dgn rasa sedihnya aku tlg bayarkan utk dia. Sian sangat.

Dengan kenaikan kos sara hidup yang makin tinggi ni, aku pon kena merajinkan diri buat Bento untuk kimi. Kalau bagi dia duit belanja, ntah apa2 yang di belinya. Good luck utk diri sendiri.

Note: Stalker oh! stalker..buatla sesuka hatimu, kamu akan dibalas dengan apa yg kamu lakukan. Bak kata Ustazah SNBM 'Dunia kini kaya dengan "KARMANYA"..berhati² lah yer.







You may also like

36 comments:

  1. yelah fiza..sekarang nie semua nak naik...tapi gaji tak naik2... orang yg kaya raya tu boleh la kata ikutkan aje..tp kita yg takat ada nie... kesian jugak kat budak2 tu...

    ReplyDelete
  2. try la buat aduan kat kementerian ni...

    ReplyDelete
  3. MASA SEKOLAH RENDAH SAYA BAWAK 50 SEN JE.. NASIB LA JUGAK DAPAT RANCANGAN MAKANAN TAMBAHAN (RMT), SEBAB IBU BAPA KURANG MAMPU.. :(

    ReplyDelete
  4. memang skang ni bukan aje budak2 sekolah berbento, mak pak dia pun kena mulaberbento sebab mana2 pun sume da naik harga. shopping barang dapo pun sama. banyak da barang naik harga. cuma antara sedar ngn tan sedar je

    ReplyDelete
  5. anak2 mumme selalu x sempat beli mknn di kantin...ramai sgt org...jd mumme bekalkan biskut/roti/rajin sikit buatkan burger...

    ReplyDelete
  6. aku pun kadang2 risau kat budak2 ni.. bagi rm2 mcm tak cukup je dorang nak berbelanja.. nak tak nak mak lah kena tabah bangun pagi2 siapkan bento.. hehe demi anak2 :)

    ReplyDelete
  7. memang mahal sgtttt...ya allah....pening nak pikir!

    ReplyDelete
  8. Pada saya, pengusaha kantin yg ambik kesempatan kat budak2 sekolah ni mmg tak patut...mentang2budak sekolah tak geti nak komen face to face dgn mereka..

    ReplyDelete
  9. siapa stalk fiza?

    hmm..betul..baik bawak bento..terjamin kebersihan dan kualiti.. jimat pulak tu.. yang penting berbaloi dgn kosnya kan..

    ReplyDelete
  10. topik yg hangat sekarang kan....

    ReplyDelete
  11. mmg mahal pun kak..kalau aritu masa cuti lama, bole la saya siapkan bekalan utk kakak. ni dah start keje, nak kena bangun awal2 pagi buatkan makanan. huhuhu

    ReplyDelete
  12. entah berapalah kita nak bagi duit belanja kat anak2 kan

    ReplyDelete
  13. sabarlah... kit akene rajin sikir masak pagi2 pas ni....

    ReplyDelete
  14. Sebab itulah Fiza kakak bawakan anak kakak RM5/- sehari tak masuk bekal lagi tu. Kakak bimbang anak lapar atau teringin nak beli tak dapat. Tapi biasa anak kakak bawa balik dan masuk tabung.

    Bawakan bekal itu yg penting tak kisahlah nasi goreng/ sandwich ke janji kenyang.

    ReplyDelete
  15. Yalah...gler mahal.... Pengusaha kantin pun kalau nak letak harga mahal biarlah kena dgn makanan tu..ni kalau serba serbi kurang mmg melampau lah... apa nak jd lah skrg nie...uhuhuhu

    ReplyDelete
  16. Lebih elok bawak bekal kan..
    Kebersihan makanan pun terjamin
    Takpela kena bersusah sket huhu
    Turn saya akan sampai gak ni nnt
    Kena bersedia...

    Stalker buat apakah..? Huhu

    ReplyDelete
  17. bukan takde aduan tapi dorang buat2 takde... pekak kan telinga pejam mata..
    dah tu camaner... harga bahan mentah naik mesti la peniaga pon naik..takkan dorang jual nak rugi..

    zee pon kalo sempat masak gak la pagi bagi along bawak bekal... sian plak kalo nasik jer dah RM2 sebungkus takde lauk... takat nak beli gula2 okey la duit belanja tu..

    ReplyDelete
  18. sana sini harga barang naik, ada yang sampai melambung naiknya. rasa mcm mengemis di negara sendiri. huhuhuhu..

    tertanya2 apa cerita pasal stalker ni?

    ReplyDelete
  19. Rata2 ramai yg mengeluh harga di kantin sekolah..

    ReplyDelete
  20. kesian dgn dak² skolah ni..


    td beli nasi lemak yg biasanya rm1.20..rupenya dh naik rm1.50.. waaaaa...nt anak sy ntah brape lak duit saku g skolah

    ReplyDelete
  21. tak semua sekolah macam tu. ada yang masih berpatutan.

    ReplyDelete
  22. Sesetengah kantin mmng mahal rega mknan..anak2 akak yg sek men pun komplen kata kantin sekolahnya jual mknan dgn rega yg mahal..skrng ni kalau bagi rm5 tak cukup...

    ReplyDelete
  23. Anak saya hari2 bawak bekal sebab dia kata kantin tu masak sikit sangt..heheh..jadi saya bagi dia bekal ..pagi2 nak kena masak beriya la.

    ReplyDelete
  24. Dalam berita tv pun sibuk memperkatakan pasal harga makanan kantin sekolah yangmahal...

    Kesian budak2 ... kene bawa bekal lah macam tu...

    ReplyDelete
  25. Emm macam mana lah zaman anak saya nanti yer..adoiii

    ReplyDelete
  26. aduii...betul tu...mahal sgt la harga makanan kat sekolah tahun ni..melampau lampau..dh mcm harga utk cikgu2 plk..sian kat budak2 yg tak mampu tu...nk kasi bwk bekal,budak2 tau je la bile tgk kwn membeli dorang teringin jgk kan..

    ReplyDelete
  27. fiza ada terbaca kat fb .Nasi ayam pun dah RM4.50 .apa la nak jadi . Nak salahkan orang kantin pun, tu lah, dorang pun nak untung.beli barang dah mahal . last yang tanggung akibat .. rakyat .

    ReplyDelete
  28. Mahalnya.
    Betul tu, budak-budak bukannya makan banyak pun kan. Walaupun barang naik, berpada-padalah letak harga kan..

    ReplyDelete
  29. risonya amir thn dpn sekolah camnelahkan.. pttnya harga blh murah klu org kantin jual ikutlah sukatan kanak².. jgnlah membazir .. mahal pun kdg x sedapp.. budak² pun bkn mkn bnyk mane.. sy paling risau.. anak saya tak reti membeli sendiri

    ReplyDelete
  30. tu la kan.
    itu pon dikira kat kedai makan lg kak. harga air semua dah ditukar baru. haishhh.
    kena rajin ke dapur le jawbnya gini.. mmm

    ReplyDelete
  31. Memg mahal makanan skang kan kak

    ReplyDelete
  32. Mmg mhl beb..sian kn budak2..parents pon kesian psl wang saku anak 2 lebih mjl than diri sendiri..:

    ReplyDelete
  33. betul tu...semua benda naik harga,mama kenalah rajin buat bekal utk anak2 ke sekolah

    ReplyDelete
  34. salam k.fiza..

    huhu..mahal jgk tu.. tak kan belanja anak sekolah rendah pun sampai rm5 nk sdiakan?
    nmpk gaya kena mula ber bento la g sekolah :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...