Baju Muslimah Kanak-kanak
Showing posts with label Udang Masak Lada Hitam. Show all posts
Showing posts with label Udang Masak Lada Hitam. Show all posts

Sedap sket bunyi klo di inggeriskan...hehehe...Saja nak buat uols terliur pepagi nih. Dari dapur Fiza Rahman kali ni kita buat menu simple...

Black Pepper Prawn

Sedap sket bunyi klo di inggeriskan...hehehe...Saja nak buat uols terliur pepagi nih. Dari dapur Fiza Rahman kali ni kita buat menu simple lagi. Kalau haritu buat Sotong masak Lada Hitam, kali ni kita buat Udang masak Lada Hitam plak yer puan2.




Ini lah rupanya lepas dimasak. Rasanya??? Sedappppp. Tak caya? Cer try masak. Udang kan rasanya manis. Bila masak tu terasa kemanisan udang dan juga carrot. Bercampur plak dengan lada hitam tumbuk dan sos lada hitam....perrgghhhh...rasa manis, pedas pastu makan dengan nasi panas2. Terpejam2 mata sebab sedap...muahaha...hover plak ko kan sampai nak pejam2 mata. Tipu jer tu :-)


Tapi tak tipu tau. Sedap rasanya. Sendiri masak sendiri puji itu harus yer puan2. Resipi? Sama juga macam masak Sotong Lada Hitam haritu. Cuma udang ni aku goreng dulu sekejap pastu tambah carrot. Mudah, senang, simple, cepat dan sedap.


Sekian dari dapur Fiza Rahman. Kita jumpa lagi dalam resipi akan datang. Itu pon kalau ada resipi baru...ahaksss...


Note: Kepala serabut. Lepas kimi chicken pox, turn qhalif plak. Tapi bukan demam. Next entry kita citer. Sebab tak der gambar. Biar gambar yg bercerita. Dugaan sungguh :-(

posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...