Baju Muslimah Kanak-kanak
Showing posts with label Masakan Pahang. Show all posts
Showing posts with label Masakan Pahang. Show all posts

Siapa yang rindukan masakan pahang dan teringin nak makan masakan Pahang, boleh datang kat Dapur Koi, Taman Putra Kajang ni. Last week ...

Berbuka Puasa @ Dapur Koi, Taman Putra Kajang


Siapa yang rindukan masakan pahang dan teringin nak makan masakan Pahang, boleh datang kat Dapur Koi, Taman Putra Kajang ni. Last week berpeluang berbuka puasa kat Dapur Koi nih. Kebetulan husband teringin nak makan lauk pauk kampung. Mengidam plak nak makan masak lemak pucuk ubu. Terus teringat kat Dapur Koi.


Kalau nak tau, Dapir Koi ada sediakan set menu untuk juada berbuka setiap hari selasa hingga ahad. Menu nya berbeza². Kebetulan gi hari jumaat. Menu haritu keli masak lemak cili api, ikan bilis dan petai masak tempoyak, ayam goreng, sambal belacan dan ulam. Setiap set harganya RM15.00. Kalau nak tambah menu lain pon boleh. 


Kitorang tambah pucuk ubi dan petai masak tempoyak, sup kampung, pais ikan sungai dengan sambal hitam pahang. Ko nampak tak? Orang kuat makan punya order. Nak tau apa rasanya? Perghhhhh...Memang tak rugi datang sini. Sumanya sedap² belaka. Pais ikan sungai ni pertama kali makan. Terus dah jatuh cinta dengan kesedapannya. 

Pucuk ubi dengan ikan bilis petai masak tempoyak tu memang sedap tak hingat dunia. Kalau uolls datang sini memang wajib makan. Sedap sampai minta nasi tambah. Bila makan lauk pauk ni memang tak pandang lauk lain dah. Sup kampung tu tapau untuk bersahur jer. Sup kampung tu pon sedap. Cuma sambal hitam pahang dia kurang kick lah haritu. Tak berapa hitam dan masam sket. Terlebih belimbing gamaknya. 


Kebersihan terjamin sebab makanan suma bertutup macam nih. Air boleh refill. Ko nak minum sampai kembung perut pon boleh. Environment kedai memang bersih. Ada disediakan ruang solat jugak. Kalau nak datang berbuka kat sini, call dulu. Ni detailnya:

DAPUR KOI
2-G, Jalan Putra 2
Taman Putra Kajang
012-204 5278

Facebook: DapurKoi

Note: Sambil taip sambil terbayang². Rasa nak buka posa kat Dapur Koi lah harini ☺


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...