Baju Muslimah Kanak-kanak

AFB Feeds

Showing posts with label Jeruk Mangga Asam Boi. Show all posts
Showing posts with label Jeruk Mangga Asam Boi. Show all posts

Aku ni bukanlah penggemar asam yang tegar. Tapi bila tengok jeruk asam boi yang dah jadi viral kat FB dan juga sana sini, rasa kecur ailio ...

Jeruk Mangga Asam Boi | Terjebak Jugak

Aku ni bukanlah penggemar asam yang tegar. Tapi bila tengok jeruk asam boi yang dah jadi viral kat FB dan juga sana sini, rasa kecur ailio gak lah tengok. Sebab nak tau sedap sangat ker jeruk mangga asam boi tu, maka terhasillah sebalang JMAB.


Menjeruk mangga asam boi uolls malam tadi. Ni kali kedua buat. Kali pertama tu ingat nak up entry. Tapi aku terdelete plak gambar tu....cissss... Takkan nak pakai gambar orang lain kan. So...kita buat kali kedua dan amik gambar itu harus yerp. 

Tapi Jeruk Mangga Asam Boi ni aku tambah perasa tambahan dengan limau kasturi...perghhhh...mantop wei. Gula plak letak lebih sket. Tapi aku tak letak garam sebab asam boi tu dah masin. Kang daripada bebas darah tinggi tetiba misteri plak ada darah tinggi...hahaha...

Punyalah semalam aku letak cili api 6 batang. Anak² ngan #makbanyakanak pon dah tak sabar nak makan. Dasar tak menyabar tunggu pagi. Sekali anak dara complain...'Ibu...kenapa pedas ni'. Sampai mata² pon pedih sebab di gosoknya mata ngan tangan yang pegang JMAB. Alahaiii...sian lah pulok. Selfish betul ibu ko ni kan kak. Buat macam untuk sorang diri yang makan. Macam hilang ingatan plak yang anak² suka buah mangga...cisss...

Aku pon amik lah rasa, memang kepedasan. Memula makan tak der lah pedas macam tu. Mungkin dah meresap kot. Pedas dan pijar  jer rasa bibir. Sebagai ibu yang prihatin, aku bawak keluar suma cili² api tu. Jadilah JMAB yang tak pedas tapi masam, masin dan manis...hehehe...

Rasanya...Macam yang aku pernah cakap, orang kuat makan macam aku ni semuanya sedap. Jadinya memang sedap lah JMAB tu ☺

Note: Orang yg beli JMAB dok complain sebab dlm gambar nampak banyak. Tapi bila dah dapat...alahaiii...sekitnya. Memang lah sikit sebab mangga tu dah kecut.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...