Showing posts with label Asam Pedas Ikan Merah. Show all posts
Showing posts with label Asam Pedas Ikan Merah. Show all posts

Asam Pedas Ikan Merah berenang² didalam kuali. Daun kesum + bunga kantan = takkan terpisah dari asam pedas. Bendi kasi lebih. Amacammmm....

Asam Pedas Ikan Merah!!!


Asam Pedas Ikan Merah berenang² didalam kuali. Daun kesum + bunga kantan = takkan terpisah dari asam pedas. Bendi kasi lebih. Amacammmm...Lulus tak asam oleh #makbanyakanak nih...hehehe...

Saja jer nak tunjuk hasil masakan. Last week punya Asam Pedas. Boleh di kira kot berapa kali masak asam pedas nih. Stok ikan merah ada dalam 9 ketul. Tak tau nak masak apa. Tu yang terfikir nak buat asam pedas. Gi kedai cari daun kesum ngan bunga kantan. Tapi bunga kantan laku betul lah. Nasib ada tinggal setangkai.

Sedap asam pedas ikan merah nih. Selalu makan asam pedas kembung jer. Nak masak style asam pedas melaka, tak berapa pandai sangat. Jadinya kita masak ikut suka hati lah. Daun kesum tu memang aku letak lebih. Wangi jer kuahnya. Tapi tu lah, rasa macam pahit sket. Ker lidah aku yang weng sket.

Kalau nak tau, ikan merah tu kan 3 ekor saiz sederhana besar RM10. En bos memancing kat pasar pudu. Tanjat gegirl sebab murah. Beli 3 ekor siap siang dan potong. Bila potong dapat sekor 3 ketul. Total dapatlah 9 ketul. Ayam kampung plak sekor RM13.00. Memang puas hati lah sebab barang basah kat situ murah. 

Note: Sapa tengok bola semalam? Korang tengok bola ker tengok pemain thailand yg handsome² tu...muahahaha...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...