Kuasa untuk Memilih Terletak Ditangan Setiap Ibu

Wednesday, August 23, 2017

Janganlah anda memandang rendah terhadap keputusan yang diputuskan oleh ibu-ibu, ia bukan sahaja boleh membentuk peribadi anak-anak akan tetapi juga cara permakanan mereka.


Di dalam kajian yang dijalankan oleh Michigan State University College of Nursing, kanak-kanak kecil didapati kurang menyukai makanan buah-buahan dan sayur-sayuran jika ibu mereka tidak memakannya sendiri dengan secukupnya atau jika ibu menyangka anak mereka itu “memilih makanan”. Apabila ibu mengangap anak mereka memilih makanan, mereka mungkin tidak akan mengalakkan pemakanan buah-buahan dan sayur-sayuran.



Dengan kata lain, tabit makan ibu selain daripada gaya kehidupan ibu bapa, mempunyai kesan yang besar terhadap pemakanan makanan anak-anak sama ada sihat atau tidak. Malangnya, di dalam era makan segera dan jadual ibu yang sibuk, memilih dan memakan buah-buahan dan sayur-sayuran secukupnya adalah tidak mudah bagi sesetengah orang.


Tetapi janganlah risau, salah satu cara untuk mengabungkan buah-buahan dan sayur-sayuran yang lebih sihat ke dalam kehidupan harian and adalah dengan meminum jus buah-buahan. Jadi belilah beberapa sayur-sayuran dan buah-buahan yang berkualiti ketika membeli-belah dan membuat sedikit jus di rumah setiap hari.


Walau bagaimana pun, jika kerja membuat jus akan memakan banyak masa yang anda miliki untuk diluangkan untuk keluarga anda, dapatkan lah jus buah dengan pelbagai kombinasi yang lazat daripada pakar jus di Juice Works! Ya, anda selalu akan mempunyai pilihan lain daripada membuatkannya sendiri, kuasa untuk memilih terletak di tangan setiap ibu!

Terutamanya untuk bulan Ogos ini, Juice Works menawarkan promosi “Beli 1 Percuma 1” untuk mereka yang dilahirkan pada bulan 31 Ogos sempena memyambut Hari Merdeka!

Jadi ibu-ibu, jagan merasa bersalah jika andak tidak dapat meluangkan masa untuk memasak atau membuat jus untuk anak-anak anda. Dengan Juice Works, anda masih boleh mengamalkan cara peminuman yang sihat – dan anda boleh melakukannya bersama-sama dengan keluarga yang disayangi anda juga!

Jagan lupa juga mengajar anak-anak kecil anda untuk membuat pilihan yang lebih baik seawal yang mungkin. Lagi pun, penyelidik daripada penyelidikan CNRS di Perancis telah memberikan bukti pada tahun 2012 yang telah di kaji selama sedekat yang menunjukkan bahawa citarasa kami telah ditetapkan sejak awal kehidupan. Ya, kite bercakap mengenai peringkat awal kehamilan!


Saintis percaya bahawa bayi yang breada didalam rahim dapat merasa dengan menghirup cecair amniotik di dalam badan ibu mereka. Dan ibu apa makanan yang diambil oleh ibu ketika itu akan juga diambil oleh janin apabila otak janin itu dibentuk, dan “berkemungkinan memberikan akibat jangka panjang”.

Oleh itu, demi kebaikkan anak anda, pilih lah dengan bijak hari ini!

*Promosi ini hanyalah boleh digunakan untuk pembelian dari kategori tropical & Fruity Blend dan Power Meal kategori. Pembeli mestilah memaparkan kad pengenalan untuk pengesahan tarikh lahir.

**Minuman percuma boleh ditebus untuk minuman yang bernilai kurang atau sama dengan harga pembelian.




You Might Also Like

6 komen

  1. Baguskan..Minuman dari bayam nih..walaupun dr sayur mesti sedap sbb ade campyran lain

    ReplyDelete
  2. Untunglah siapa yg lahir 31 ogos

    ReplyDelete
  3. dah alam tak singgah sini
    blog dah bertukar wajah...cantik =)

    sebelum mengandung dulu suka minum jus
    sekarang boleh pula rasa loya...hehe
    tunggu lepas bersalinlah kalau nak cuba jus ni

    ReplyDelete
  4. jus2 ni feveret family saya. bolehla try beli.

    ReplyDelete
  5. Betul, setuju, peranan parents sangat penting dalam menjaga kesihatan anak-anak walaupun diaorang mempunyai selera berbeza.

    ReplyDelete
  6. Anak saya setahun lebih suka sangat brokoli. Senang hati kita kan bila anak suka sayur

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive