Majlis Konvokesyen PASTI Siti Sarah 2016

Monday, December 05, 2016


Last week punya cerita. Hari sabtu bersamaan dengan 26 November 2016 ada Orientasi untuk kemasukan Darjah 1. Keesokannya pulak Majlis Konvokesyen. Memang hari Qahirah lah last week. Orientasi Darjah 1 tu nanti aku share yerp. Harini nak share pasal Majlis Konvokesyen PASTI Siti Sarah ni dulu sebelum aku lupa. 


Majlis Konvokesyen PASTI Siti Sarah yang berlangsung pada 27 November haritu buat dekat Kompleks Pendidikan Islam, Bangi. Kalau Iman Hakimi dulu buat kat dewan Auditoriun Akademi Percukaian. Siap ada kompang bagai. Memang meriah. Turn Qahirah pon meriah jugak. Cuma dewan agak kecik sikit lah. Tapi tak per. Kami parents ni tak kisah pon. Janji majlis berjalan dengan lancar. Pagi tu kan hujan. Majlis yang dijangka start pukul 7.30 am. Tapi masa kitorang sampai dalam pukul 8.30 am majlis baru nak mula.

Atas: Bacaan Surah Al-Mulk. Bawah: Kalam Jamaei

Risau jugak sebab dah lambat kan. Rupanya ada lagi parents yang terlambat. Bila dah ada handbag baru ni, memang kau susah sikit lah nak amik gambar. Harap kan husband jer yang amik kan. Majlis dimulakan dengan bacaan Al-Quran. Lepas tu ucapan dari orang kuat PASTI dan juga ADUN. Diikuti dengan bacaan Al-Quran oleh semua murid PASTI. Kalau tak silap diorang baca Surah Al-Mulk. Insof hemak kau sebab anak hafal kau yang tua bangka ni tak hafal... ppffttt... Pastu Kalam Jamaie. Kalau yang tak tau lagi apa itu Kalam Jamaie ni, ianya macam coral speaking lah. Tapi versi Bahasa Arab.

Last sekali baru lah acara penyampaian sijil untuk murid-murid PASTI 6 tahun dan juga penyampaian sijil untuk murid-murid yang cemerlang. Dan bersambuang pula acara cabutan bertuah. Tapi kau punya nombor tak naik-naik. Ntah bila lah nak jadi yang bertuah. Yang sedihnya bila diorang mainkan playback anak-anak PASTI nih. Aktiviti diorang sepanjang tahun. Alahaiiii... Ibu kau pulak yang touching. Anak relax jer.

Pinjam gambar yer Cikgu Mas

Dengan Cikgu Wardah. Tudung dah cabut... ppffttt...

Tahniah Qahirah. Tahun depan dah naik Darjah 1. Perjalanan masih jauh lagi ni kakak. Terima kasih juga pada cikgu-cikgu pasti diatas didikan dan tunjuk ajar yang diberi. Jasamu cikgu akan kami kenang selalu. Kalau korang nak tahu, cikgu-cikgu PASTI Siti Sarah ni memang setia. Dari Iman Hakimi 5 tahun start sekolah dekat PASTI Siti Sarah ni, cikgu-cikgu tak pernah berubah. Masih cikgu yang sama. Yang berubah bila tambah cikgu baru. I is sangat salute dengan cikgu-cikgu nih.



Last but not least, sesi bergambar dengan anak lah. Kenangan di hari Convocation anak gittew kan. Ibu kau punyalah ayu tersenyum. Dapat kat anak-anak? Boleh pulak sama posing korang erk. Perosak gambar betul lah.

Note: Nest year giliran Iman Qhalif pulak sekolah dekat sini ☺


You Might Also Like

8 komen



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive