Usaha Tangga Kejayaan...Hasilnya

Wednesday, December 07, 2011


Perubahan itu perlu...ceewwaahhhhh...gigih tak gigih lah aku dari tadi. Dok godek tutorial macam mana nak cantikkan kotak komen. Kotak komen aku nih buruk bebenor. Pastu nak buat kotak reply, senang aku untuk reply terus komen. Takut gak ah nak main ngan HTML kod nih. Silap² bley hilang suma. Buta IT katakan, tapi confident kena ada. Dan hasilnya:


Menjadi jugak akhirnya. Kaler dan font tu abaikan jer lah, janji dah nampak cantik dan kemas. Button reply pon dah ada, senang keja aku nak reply with love komen² uols suma.

Cuma satu jer lagi yang aku tak puas hati, nak tukar template blog nih. Nak buat sendiri yang ni memang aku tak confident. Sebab aku ada dapat beberapa feedback. Ada yang komen blog aku nih lambat loading, pastu susah nak baca sebab background jalur² tu. Lain pc...lain format gamaknya. Sebab tu ada yang senang nak baca dan ada yang tak bley nak baca sebab loading kot.

Nak tempah header and template, tapi ntah bila lah. Nak tukar title blog jugak, tapi nan ado idea nak letak title apa...haihhhhhh...uols bagi idea sket bley...hehehehe...

You Might Also Like

17 komen

  1. nk mintak tunjuk ajar caner nk wat simbol kuasa 2 tu?? x reti lar wat

    ReplyDelete
  2. @sumysya: Owh...yg tu senang jer. tekan alt (tekan jgn lepas) + kod 253 .

    ReplyDelete
  3. time kasih berkongsi. bila la saya nk mggodek plak ks cantik jg

    ReplyDelete
  4. teruskan usaha...emm tpkan fiza saya masuk blog fiza its ok its orait je..laju je..btw ..ur blog nice what..:P

    ReplyDelete
  5. waaaa..bestnya.
    sila beri tunjuk ajar

    ReplyDelete
  6. salam kenal dan dofollow sini

    yupp akak pon suka 'blajar' dr tutorial blog sbb akak memang 0 ilmu blogging nie..

    ReplyDelete
  7. WAH.. BERWAJAH BARU RUANG KOMENNYA..

    ReplyDelete
  8. bab lambat loading tu aku setuju (mungkin pc aku yang lembab kot)

    aku suka tukar2 template tapi tak reti nak ubah2 html code..huhuhu

    ReplyDelete
  9. hahaha...bagus2.blog sndri ntah ble la nk buat.mls lak rsenya. :p

    ReplyDelete
  10. Kretipnya fiza, Aju mmg x reti bab2 ni, upah org jek hihii

    ReplyDelete
  11. Assalam..

    Kalau nak mesra SEO, elok gunakan template dari blogger je. Post biar berada sebelah kiri sebab sebelah kiri yang kelihatan dulu, kanan kemudian. Kalau nak lagi ringan, widget yg tak perlu buang je..

    ReplyDelete
  12. a'aa betoi tu fiza, blog fiza lmbat nk loading..

    ReplyDelete
  13. fiza,
    guna ajer template designer blogger jer.. pastu mana yg boleh dicustmize, pelan2 buat..

    ReplyDelete
  14. salam.

    saya pun nk try la edit2 ni. kasi cun. ni, plain ajer :)

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive