Luahan Hati Di Petang Hari.....

Monday, April 20, 2009

Hhhmmmm....luahan hati di petang hari. Sbenarnya benda ni dari last week lagi. Aku betul2 terasa dan kecik hati, sedih pn ada degan orang ni. Biasalah, masalah pasti akan timbul bila duduk bersama. Mungkin selama ni ada perasaan tak puas hati dari dia dengan kami (aku boleh agaklah). Atau pon aku yang sensitif? Last week, aku dengar dia meluahkan kitidakpuashatian dia tu (bebel sesorang), walaupon dia kat dapur sambil basuh benda dan aku kat luar, tapi aku still boleh dengar lagi apa yg di bebelkan ittew. Tak taulah sama ada dia sengaja cakap kuat2 atau pon dia tak perasan yang aku dengar apa yang dia cakap. Sungguh....aku tak sangka, dalam diam 'laser' gak mulut dia. Pagi tadi pon sama, ada yang dia tak puas hati. Aku dengar lah apa yang ko cakap.

Last week: 'hei...korang ni, dah makan tak reti nak basuh pinggan. Klo dah makan tu, pandai2 lah basuh.
(Aku tahu benda tu ditujukan kat aku sebab aku yg masak)

Pagi tadi: 'Eeeee.....dah tido tak reti nak susun balik' - sambil tendang kusyen letak kat krusi.
(Smalam kitorang baring2 kat ruang tamu, pakai 2 kusyen, tapi tak letak balik)

Hello....klo buat kerja tak ikhlas, tak payah lah buat. Macam lah aku ni pemalas sangat, tak pernah nak basuh pinggan dan tak pernah nak kemas rumah. Klo rasa umah tu bersepah...pejamkanlah mata tu, anggap lah umah tu bersih daripada ko buat tapi hati tak ikhlas buat apa. Kecik betul rasa hatiku. Selama ni aku tak kisah pon buat kerja umah. Kalau tak puas hati, aku bebel sorang2 jer. Tak der nak bebel2 depan korang. Tak der nak bersungut2. Sape lagi nak buat klo aku tak buat? Klo aku penat sangat2, esoknya aku buat, klo aku bertenaga sket, baru aku kemas. Hhhmmmm....rumah...rumah...cepatlah siap, aku dah tak sabo nak pindah. Aku pon dah tak der mood nak cakap ngan dia dah.

You Might Also Like

14 komen

  1. hmmm,susah kan dok se rumah ramai2 ni..sib baik lah ku duk asing2...sabor yer

    ReplyDelete
  2. fiza mu dok dgn saper? peninnn

    ReplyDelete
  3. ha la.. mu dok ngan sapo? ermm rasenye kite sume nih penah sok share2 maklum la dr zaman belajar smpai la keje and single. even i ade experience duk ngan member 2 bln pas kawin sbb xmasuk umah sewa lagik. mende xpuas ati gitu pasti belaku and yes, if xikhlas jgn buat. i pelik ah org yg konon sebok nk kemas tapi mbebel. i duk ngan org nih dh bertahun if i kemas xkuasa i nk bebel. kalu xnk kemas bior aje lah... haihhh mintak2 cpt umah u siap..

    ReplyDelete
  4. sabo je la fiza...anggap je suara mereka tu nyanyian2 sumbang di tepi pantai huhu~

    ReplyDelete
  5. salam Fiza,
    kakyong pun nak tanya soklan yg sama.. dok dgn adik-beradik ke? mertua & adik2 ipar??!!
    bila dijangka rumah akan siap?!

    ReplyDelete
  6. salam,
    faham ngan situasi awak..saya pon duk kongsi..klu bab keja umah memasing ikut suka..klu rasa nak bereskan time tuh then buatla..klu x esok atau lusa bru settle..lagi2 kita ada anak kecik..
    org yg mmbebel tuh pun x bleh la nak expect umah kemas slalu klu duk reramai nih..
    mmg kena byak sabar kan?..hehe

    ReplyDelete
  7. ila, THA, ely, herni & Kakyong-> Hehehehe...i'm sorry sbb memeningkan kefala kowang. Sbenarnya yg ku hangin tu ngan my in law. Ku duduks skali ngan dorang N my mom. Susahkan klo duduk skali ni, misti ada jer yg tak kena. Umahku dijangka siap dalam bulan august ni. owh....ku tak sabar mau pindah :)

    ReplyDelete
  8. ilhans-> Betul tu ilhans, ku sokong 100%, ku pon ada anak kecik gak, kekadang tu penat sgt, klo larat ku buat klo tak...esok2 bley buat. Sabo jerlah:-(

    ReplyDelete
  9. alolo....fiza...ksian nye kt mu..sabar deh....ku hrp ko trus tabah....

    ReplyDelete
  10. stylo-> diriku ini memang penyabar ;). Tapi mu lagi tabah yer, mu di medan, anakmu di KL. Sungguh tabah dan sabar. KU kagums :)

    ReplyDelete
  11. ooo.. baru ku boleh baca, sabar jea la, kadang2 susah hidup bersama ngan orang lain. Se eloknya duduk sendiri.. sabar..
    rumah dah nak siap tu...

    ReplyDelete
  12. isk2x...dugaan betul...sabar yek

    ReplyDelete
  13. nadnye, syahadah & Kak Ina-> Ku akan trus bersabar, dan ku pon tak sabo dah nak pindah umah baru :)

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive